This story was originally published by National Observer and is shared here as part of the Climate Desk collaboration. In 2011, renowned scientist Michael E. Mann sued a Canadian think tank that published an interview suggesting his work on climate change was fraud. Eight years later, the Winnipeg-based Frontier Centre for Public Policy—which often promotes climate change denial—apologized Friday and wiped the inflammatory interview from its website. “(The apology) gives me faith in our legal system that truth can still win out, even in an era of ‘fake news’ and ‘alternative facts,'” Mann said in an email to National Observer. In the fight against climate disinformation, experts like Mann, an atmospheric scientist at Pennsylvania State University, are turning to new arenas. Mann is best known as the lead researcher on a landmark 1998 paper on climate change.

 

Welcome to Wopular!

Welcome to Wopular

Wopular is an online newspaper rack, giving you a summary view of the top headlines from the top news sites.

Senh Duong (Founder)
Wopular, MWB, RottenTomatoes

Subscribe to Wopular's RSS Fan Wopular on Facebook Follow Wopular on Twitter Follow Wopular on Google Plus

MoviesWithButter : Our Sister Site

More Politics News